Жастар порталы
Ежелгі Шығыс философиялық ілімдеріндегі қауіпсіздік, ұлттық қауіпсіздік түсінігі
597 0 aiko

Ежелгі Шығыс философиялық ілімдеріндегі қауіпсіздік, ұлттық қауіпсіздік түсінігі

Философия

Ежелгі Шығыстағы әлеуметтік-экономикалық мәдениеттің консервативтілігіне байланысты алғашқы қауымдық құрылыс кезеңіндегі анимистикалық қатынастар сақталды. Мәселен, «Ригведаның» мәтіндерінде ежелгі үнділіктер үшін қауіп мол құбылыстар мен табиғат процестері сипатталды. Аталмыш мәтіндерде ведалық құндылықтар растығы мен қорғаныс күштеріне күмән тудыратын тұстары да кездеседі. 

Ежелгі Шығыстағы қытай мәдениеті әлемдегі ең ежелгі және бай мәдениеттердің бірі саналады. Мыңжылдықтар тамырымен бойлаған мәдениет дәстүр мен консерватизммен бір ізділігін танытып отыр. Ежелгі дүниеде қалыптасқан рухани құндылықтар әлі де қытайлықтар дүниетанымымен тығыз байланысты және олардың өмірге көзқарастарын айқындайды. Бүгінгі таңдағы Қытайдың экономикалық даму кезенде дәстүрлі құндылықтар жоғалмай, заманауи нарықтық құндылықтар шеңберінде және даму жолдары иеленуде. 

Қытайлықтардың ежелгі дәуірдегі дүниетанымы әлеуметтік бағытта сипатталады. Ежелгі дәуірдегі қытай ойларының басты бағыттары қоғам, оның ұйымдастырылуы, құрылымы және қызмет етуіне негізделеді. Конфуций ілімдерінен бастау алатын қоғам және адам мәселесі қытай философиясының негізгі тақырыбы. Оның бастамасымен құрылған әлеуметтік нормалар мен қағидаттар негізгі теориялық білімнің қалыптасуына ықпал жасады. Өз кезегінде әлеуметтік принциптер адамда таңдау негізі бойынша танылады.

Б.э.д I мыңжылдықтың басында жазылған «Тарих кітабында» («Шу цзин») материалдық әлем бес бастаудан тұрады: су, от, ағаш, металл, жер. Б.э.д III ғасырда өмір сүрген Цзоу Ян ілімдерінде осы бөлшектер әлемнің дамуындағы негіз болып табылады және диалектикалық өзара байланыс қалыптастырады. Жалпы ежелгі қытай ілімдерінің ішінде ерекше орынды Хань дәуірінен бастап Қытайдың дәстүрлі әлеуметтік құрылымдар негізін қалаған конфуцийшілдік және ресми түрде оппозициялық әлеуметтік ұйым ретінде даосизмді көрсетеміз. Конфуций ілімдерінің кейбір кемшіліктерін көрсете білген даосизм шын мәнісінде салмақты қарсылық танытты. Сондықтан ежелгі Қытай философиясының әлеуметтік қауіптердің шығу тегін, оның салдарынан болатын бақытсыздықтар және қарсылық білдіру тәсілдерін түсіндіруге талпыныс бар екенін байқауға болады. Танымал Қытай философы Сюнь-цзы атап көрсеткендей, адам қатігездік табиғатына ие. Адам жанындағы жақсылық – сәтімен алынған қасиет. Демек, дао қауіпсіздікті қамтамасыз ететін және кепілдік беретін табиғаттың көзге көрінбейтін, жалпылама жаратылыс заңы.


Мәліметтер алынған дереккөз: Абдигалиева Г.К., Қалдыбай Қ.Қ., Абдрасилов Т.Қ. Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ Хабаршы. Философия, мəдениеттану, саясаттану сериясы. №3 (44). 2013

Қауіпсіздік жөніндегі жаңа дәуір ойшылдарының түсініктері Қауіпсіздік жөніндегі жаңа дәуір ойшылдарының
Жаңа дәуір кезінде буржуазиялық құрылыс пайда болып, адам болмысының басқаша негіздері бойынша жаңа құндылықтар бекіді. Ф.Бэкон қауіпсіздік мәселесін
Орта ғасырдағы қауіпсіздік туралы философиялық көзқарастар Орта ғасырдағы қауіпсіздік туралы философиялық
Ортағасырлар ойшылдарының пікірлерінің қазіргі көрінісі Ежелгі дүниедегі секілді осы кезеңге дейін жеткен деректер негізінде нақтыланды. Бұл кезең
Антикалық философиядағы тұлға қауіпсіздігі түсінігі Антикалық философиядағы тұлға қауіпсіздігі
Жаратылыс үдерістерін бақылау арқылы адамзат табиғи қауіптердің көзі ретінде от, су, ауа, жер деп біліп, табиғат өз күш-жігерін танытанындығын
ДӘСТҮР МЕН ДІН САБАҚТАСТЫҒЫ ДӘСТҮР МЕН ДІН САБАҚТАСТЫҒЫ
Халықтың діни бірегейлігі туралы сөз болғанды дін мен дәстүрдің қоғамдағы алатын орны жоғары, әр халықтың ұлттық құндылықтары дұрыс қалыптасуы үшін
Мемлекет және дін арасындағы қатынастардың қалыптасуы Мемлекет және дін арасындағы қатынастардың
Дін – бұл әлемдік тарихтағы қол жетімді деректерге қарағанда, адамзат баласы пайда болғалы бері ең көне және әмбебап қоғамдық сана болып табылады.
Пікірлер (0)
Пікір білдіру
Пікір білдіру
код көрінбесе қайта басыңыз
×